Ματιές στο «αύριο» των οικιακών συσκευών με τον Neil Rochell, Senior Marketing Manager of European Home Appliances Office της Samsung (Συνέντευξη)

0

ΑΙ for all… ήταν ένα από τα κεντρικά motto του World of Samsung event που έλαβε χώρα στη Φρανκφούρτη, καθώς ο κορεατικός γίγαντας της τεχνολογίας παρουσίασε το όραμα του για το πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να κάνει την καθημερινότητα μας πιο εύκολη και συναρπαστική. Στο πλαίσιο του World of Samsung event μας δόθηκε η δυνατότητα να συνομιλήσουμε με τον Neil Rochell, Senior Marketing Manager of European Home Appliances Office της Samsung, έναν πραγματικό expert στον κόσμο των οικιακών συσκευών. Ο Neil ξεκίνησε τη διαδρομή του στη Samsung το 2013, με τη διαχείριση του ευρωπαϊκού χαρτοφυλακίου Gaming, πριν αναλάβει το 2016 το ρόλο του ως Senior Marketing and Business Development Manager για το Ευρωπαϊκό Γραφείο Οικιακών Συσκευών. Είναι υπεύθυνος για τη στρατηγική μάρκετινγκ προϊόντων με έμφαση στον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη, η εξοικονόμηση ενέργειας και η βιωσιμότητα οδηγούν στην ανάπτυξη της αγοράς στις 18 ευρωπαϊκές θυγατρικές της Samsung. Ο Neil έχει εργαστεί στο παρελθόν για την Deutsche Telekom και την Orange S.A. Πάμε λοιπόν να ταξιδέψουμε μαζί του σε ένα AIbased μέλλον στις οικιακές συσκευές, το οποίο όμως δεν είναι σε πέντε χρόνια, αλλά στο σήμερα!  


D.L.: Θα ήθελα να ξεκινήσω με την Τεχνητή Νοημοσύνη! Όλοι γνωρίζουμε ότι η ΤΝ είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής και ότι η ΑΙ βρίσκεται παντού και σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας. Θα ήθελα λοιπόν να σας ρωτήσω, πως η AI επηρεάζει τον τρόπο που αλληλοεπιδρούμε με τις οικιακές συσκευές.

 N.R.: Η Samsung θα έλεγα ότι χρησιμοποιεί την AI στο κομμάτι των οικιακών συσκευών για περισσότερα από δέκα χρόνια. Και έχουμε έναν αριθμό από ερευνητικά κέντρα σε όλο τον κόσμο, όπου 6 από αυτά ασχολούνται αποκλειστικά με την ανάπτυξη που σχετίζεται με τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ειδικότερα, ο αρχικός σκοπός της ΤΝ όταν την πρωτοπαρουσιάσαμε είχε να κάνει περισσότερο με τον απομακρυσμένο έλεγχο (remote control) των οικιακών συσκευών. Στόχος μας ήταν να δώσουμε τη δυνατότητα στον χρήστη να χειρίζεται το πλυντήριο ή το ψυγείο, με το focus ουσιαστικά να αφορά στην ανάπτυξη λειτουργιών που διευκολύνουν τη χρήση της εκάστοτε οικιακής συσκευής. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δυνατότητα μιας ρομποτικής σκούπας να κάνει χαρτογράφηση του χώρου ή ακόμη και κάτι τόσο απλό όπως είναι για παράδειγμα το να ονοματίζουμε μια συσκευή. Μπορεί να σας φανεί λίγο αστείο, όμως είναι πολύ σύνηθες για τους χρήστες να δίνουν κάποιο όνομα στις συσκευές τους (ειδικότερα στις ηλεκτρικές και ρομποτικές σκούπες).

Με την AI να εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς αυτή τη στιγμή, για τη Samsung υπάρχουν 4 διαφορετικοί πυλώνες και αφορούν στον τρόπο που εμείς αντιλαμβανόμαστε την ΑΙ. Και αυτοί είναι η δυνατότητα για εντοπισμό και αντίληψη, εκμάθηση κάποιου Pattern, optimization και personalizing. To 2022 διαπιστώσαμε ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε διαφορετικά την εξέλιξη που φέρνει η ΑΙ και έτσι αποφασίσαμε να μεταβούμε από την Τεχνητή Νοημοσύνη που αφορά στα προϊόντα, στην ΑΙ που μετουσιώνεται σε «υπηρεσία». Και αυτό συνέβη με το λανσάρισμα των επονομαζόμενων Home life services. Η βελτίωση των υπηρεσιών μας έδωσε τη δυνατότητα να έχουμε πολλαπλές συσκευές, οι οποίες επικοινωνούν μέσω μιας ενιαίας AI-based πλατφόρμας. Αυτό έφερε μια απλούστευση των διαδικασιών για τον χρήστη, καθώς οι συσκευές έχουν τη δυνατότητα πλέον να αντιλαμβάνονται τις πραγματικές ανάγκες του χρήστη τους και να λειτουργούν αυτόνομα.

Για παράδειγμα, σε ένα πλυντήριο – στεγνωτήριο της Samsung, το μόνο που έχω να κάνω είναι να γεμίσω τον κάδο με ρούχα, να κλείσω την πόρτα και να πατήσω το Start και η AI θα αναλάβει τα υπόλοιπα! Το πλυντήριο και η AI που το τροφοδοτεί θα γνωρίζει πόσα ρούχα έχουν εισαχθεί, διαθέτει έναν ειδικό σένσορα που ανιχνεύει τον τύπο του υφάσματος, έχει αισθητήρα που μπορεί να καταλάβει το πόσο λερωμένα είναι τα ρούχα. Μετά μπορούμε να πάρουμε αυτό το Pattern και πάνω σε αυτό να βασιστούμε και να υπολογίσουμε το πόσο νερό και απορρυπαντικό απαιτείται για μια πετυχημένη πλύση, εστιάζοντας παράλληλα στο κομμάτι της οικονομίας και το πως μπορούμε να περιορίσουμε το περιττό κόστος.

D.L.: Μια ακόμη ερώτηση που μου έχει γεννήσει την απορία τα τελευταία χρόνια είναι κατά πόσο οι καταναλωτές προτιμούν τις διασυνδεδεμένες συσκευές, σε σχέση με τις πιο παραδοσιακές. Αλήθεια, πόσος κόσμος χρησιμοποιεί αυτές τις advanced AI λειτουργίες;

N.R.: Είναι ένα καλό ερώτημα! Όταν αρχικά ξεκινήσαμε την παρουσίαση της AI, αφορούσε στο μεγαλύτερο ποσοστό τις premium συσκευές μας. Όπως ήδη γνωρίζετε μια οικιακή συσκευή που εντάσσεται στην κατηγορία των «λευκών», δεν είναι αυτό που ονομάζουμε «αγορά επιθυμίας». Για παράδειγμα, ένα smartphone είναι ένα αντικείμενο που ανήκει στην αγορά επιθυμίας, ενώ αντίθετα ένα πλυντήριο ή ένα ψυγείο είναι κάτι απαραίτητο που το χρειάζεσαι και εμείς ουσιαστικά πιστεύουμε στην AI για όλους! Έτσι λοιπόν από πέρσι δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για την premium ή την low-entry κατηγορία, καθώς όλες οι οικιακές συσκευές μας είναι πλέον διασυνδεμένες. Τόσο τα πλυντήρια, όσο και τα ψυγεία μας είναι αυτή τη στιγμή Wi-Fi enabled. Αυτό είναι κάτι που μας ανοίγει νέες δυνατότητες, καθώς αντί να χρειάζεται να αγοράζουμε συνεχώς μια νέα οικιακή συσκευή, μπορούμε πλέον να προχωρήσομε σε μια αναβάθμιση του software σε μια ήδη υπάρχουσα, έτσι ώστε ο καταναλωτής να έχει άμεσο όφελος από μια πιο εξελιγμένη λειτουργία.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι το AI energy mode, το οποίο ανακοινώσαμε τη χρονιά που μας πέρασε, όπου ουσιαστικά ο χρήστης δύναται να αλλάξει το ενεργειακό pattern στο ψυγείο ή στο πλυντήριο του, αυτό που καταφέραμε ήταν να αναβαθμίσουμε τις παλαιότερες συσκευές, έτσι ώστε να μην χρειάζεται ένας καταναλωτής να προχωρήσει στην άμεση αλλαγή των οικιακών συσκευών του. Μάλιστα, αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι ότι όλες οι λευκές οικιακές συσκευές θα πρέπει να είναι περισσότερο ανθεκτικές, καθώς δεν αποτελούν κάτι που το αντικαθιστάς μέσα σε 12 μήνες, για αυτό και για εμάς ο κύριος στόχος μας είναι να σας φέρνουμε συνεχώς νέες εξελίξεις στην υψηλή τεχνολογία, έτσι ώστε ο τελικός καταναλωτής να επωφελείται σημαντικά. Αυτό που έχουμε διαπιστώσει είναι ότι οι καταναλωτές θέλουν να κάνουν περισσότερα πλέον με τις συσκευές τους ακόμη και σε κατηγορία προϊόντων που δεν ήταν στο παρελθόν εφικτό. Και η δυνατότητα να έχουμε μια service-led λειτουργία με την AI, αυτό σημαίνει ότι βλέπουμε πλέον το κοινό να ενδιαφέρεται πραγματικά για να «συνδέει» τις οικιακές συσκευές του, ειδικότερα από τη στιγμή που υπάρχουν πολλαπλά σενάρια. Σίγουρα τα πράγματα έχουν προχωρήσει πολύ από τη στιγμή που μπορώ να γυρίσω σπίτι μου και να ενεργοποιήσω τα πάντα (από τα φώτα μέχρι το ψυγείο ή το πλυντήριο) με μια μόνο φωνητική εντολή.

Και βέβαια δεν σταματάμε μόνο εδώ, καθώς μπορούμε πλέον μέσω της πλατφόρμας Smart Things να συνδέσουμε ακόμη και προϊόντα από άλλους κατασκευαστές που δεν βρίσκονται στο οικοσύστημα της Samsung. Αυτό που μόλις σας περιέγραψα δεν ήταν εφικτό πριν από 12 μήνες και φανερώνει την Open προσέγγιση που επιθυμεί να περάσει η Samsung, έτσι ώστε όλοι οι καταναλωτές να επωφεληθούν πραγματικά.

DL: Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να σας ρωτήσω για το ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στο να δημιουργήσετε ένα «δίκτυο» από διασυνδεδεμένες οικιακές συσκευές;

N.R.: Στην αρχή η πρόκληση που αντιμετωπίζαμε είχε να κάνει με το κομμάτι του fragmentation και το κλειστού τύπου οικοσύστημα. Τώρα, που πλέον είμαστε περισσότερο “open”, η πρόκληση έχει να κάνει με το πλήθος των αιτημάτων και η δυνατότητα του να δίνουμε προτεραιότητα σε αυτά που αφορούν τον καταναλωτή. Για αυτό, δεν μας ενδιαφέρει η ενσωμάτωση μόνο για να πούμε ότι το πετύχαμε, αλλά μας νοιάζει να ανακαλύψουμε τι είναι αυτό που θα δώσει αξία στην καθημερινότητα του καταναλωτή, κάνοντας τη ζωή του πιο άνετη. Αυτό που επιθυμούμε είναι να κάνουμε τη ζωή και την καθημερινότητά του όσο το δυνατόν πιο εύκολη. Για αυτό και πολιτική μας είναι να αγκαλιάζουμε ανεξάρτητες προσπάθειες, όπως είναι το χαρακτηριστικό παράδειγμα του Samsung Food, όπου αρχικά ήταν μια third-party εταιρεία που συνεργαζόμασταν μαζί τους πολύ στενά μέσα στα χρόνια και εν συνεχεία μετονομάστηκε σε Samsung Food.

DL: Υπάρχουν άλλες third-party εταιρείες με τις οποίες ακολουθήσατε παρόμοια πολιτική με τη Samsung Food;

N.R.: Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το Bixby, η οποία ήταν μια startup εταιρεία, εμείς δουλέψαμε μαζί τους και τους ενθαρρύναμε στο να συνεχίσουν την προσπάθεια. Φυσικά δεν αποτελεί το μόνο παράδειγμα!

DL: Ζούμε σε μια εποχή που ακούμε συνεχώς για το sustainability, ποια είναι τα βήματα που κάνετε έτσι ώστε να καταστήσετε τις συσκευές σας πιο «eco-friendly»;

Ν.R.: Η βιωσιμότητα είναι μια βασική προτεραιότητα για εμάς, καθώς οι ίδιοι οι καταναλωτές μας ρωτούν για το πως μπορούμε να κάνουμε τα προϊόντα μας πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Παραδοσιακά, οι λευκές οικιακές συσκευές δεν ήταν τόσο σύμφυτες με τη βιωσιμότητα, καθώς υπάρχει μπόλικο μέταλλο και πλαστικό που χρησιμοποιείται για την κατασκευή τους και ως γνωστόν αντιμετωπίζουμε το συγκεκριμένο ζήτημα με σοβαρότητα, καθώς έχουμε κάνει αρκετά βήματα και πρόοδο, όμως έχουμε ως στόχο μας να κάνουμε πολλά περισσότερα. Για παράδειγμα, μια από τις κινήσεις μας είναι να χρησιμοποιήσουμε υλικά δίχτυα ψαρέματος που δεν χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των smartphones μας, ενώ παράλληλα πραγματοποιούμε και άλλες ενέργειες που αφορούν στο χρονικό διάστημα που μας οικιακή συσκευή αντέχει στο πέρασμα του χρόνου. Για παράδειγμα χρησιμοποιούμε ανακυκλώσιμα υλικά στις ηλεκτρικές σκούπες ή έχουμε αυξήσει την ανθεκτικότητα και τη διάρκεια ζωής στα μοτέρ inverter των πλυντηρίων ή τους συμπιεστές στα ψυγεία μας, όπου το προσδόκιμο ζωής τους είναι τα 20 χρόνια. Οι μπαταρίες στις σκούπες μας εξασφαλίζουν ότι θα δουλεύουν για δύο χρόνια, αντίστοιχα το μοτέρ για δέκα χρόνια. Στα πλυντήρια προστατεύουμε τον πλανήτη με τη βοήθεια της ΑΙ, έτσι ώστε να απελευθερώνονται στο περιβάλλον ελάχιστες ποσότητες από μικρό-ίνες (44% λιγότερο ποσοστό). Μάλιστα, φροντίσαμε έτσι ώστε η συγκεκριμένη λειτουργία να περάσει σε όλα τα πλυντήρια μας που κυκλοφόρησαν από το 2020 και έπειτα.

Έτσι λοιπόν, καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια για να πιστοποιήσουμε ότι οι συσκευές μας θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου. Φυσικά, η δυνατότητα για καλύτερη ενεργειακή διαχείριση είναι το παν για εμάς, ήδη αποσύρουμε και σταματάμε την παραγωγή των ψυγείων που ανήκουν στην ενεργειακή βαθμίδα F, έτσι ώστε όλα τα μελλοντικά μας ψυγεία να ανήκουν τουλάχιστον στην κατηγορία E. Δεν σας κρύβω ότι προσπαθούμε στο να γίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο «future-proof» μπορούμε! Όσο εξελισσόμαστε και με τη βοήθεια της ΑΙ είναι βέβαιο ότι μπορούμε να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον για τις επόμενες γενιές.

DL: Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας και την πρόσκληση μας στο World of Samsung event!

Ν.R.: Και εγώ σας ευχαριστώ! Enjoy the show!

Share it!

Τα Σχόλια είναι κλειστά.